Wardatul Jannah ^^, WARDATUL JANNAH ^^,: TOLONG ENGATKAN DAKU ~

13 October 2013

TOLONG ENGATKAN DAKU ~



بسم الله الرحمن الريم 

 اسلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Duhai sahabat , Diri ini lemah , diri ini banyak kekurangan , Andai aku melakukan silap , Tegurlah daku , Nasihatkanlah daku ,Jangan pergi tinggalkan aku .

Duhai sahabat , Diri ini selalu terleka , diri ini sering mengelamun , Andai aku hanyut , Pekiklah ke arah ku agar aku tersedar , agar aku terjaga dari lena,Jangan pergi tinggalkan aku . 


Duhai sahabat , Diri ini tidak sehebat yang di sangka , hati ini tidak setabah yang dilihat , Andai aku jatuh , Sambutlah daku , genggamlah tanganku agar aku kembali kuat , Jangan pergi tinggalkan aku . 


Duhai sahabat , Diri ini kadangkala memilih jalan yang salah , Andai aku tersilap langkah , Tariklah aku , agar aku tidak terus sesat , Jangan pergi tinggalkan aku . 


Duhai sahabat , Diri ini mungkin sering mempamerkan tawa , sembunyikan duka , Andai aku diam seribu bahasa , Fahamlah dikau akan rasa luka yang terbit , buatlah aku tersenyum ,Jangan pergi tinggalkan aku . 


Duhai sahabat , Diri ini hamba Pencipta ,hamba yang sungguh kerdil , Andai aku buta akan dosa , Heretlah aku keluar dari jalan itu , pimpinlah tangan ku ke jalan menuju Syurga-NyaJangan pergi tinggalkan aku . 


Duhai sahabat , 

Diri ini mungkin tertipu dengan mainan dunia , Andai aku lemas dek keindahan dunia yang sementara , Berenanglah engkau ke arah ku , tariklah aku ke dasar , agar aku kembali ke tebing ,Jangan pergi tinggalkan aku . 

Wahai sahabat , 

Sahabat yang mengenali diri ini , 
Mungkin aku sering tertawa , aku sering mempamerkan tawa , 
Tapi sungguh , diri ini hanya insan biasa , 
Tahu dan kenal apa itu sedih , apa itu air mata , 
Aku tidak mengharap yang besar dari kalian ,
Cukuplah andainya engkau terus berada bersamaku , 
Terus mendoakan aku walau tanpa pengetahuan aku , 
Itu sudah cukup untuk aku ertikan sebagai HADIAH YANG PALING BERMAKNA buat diri ini .
Jangan pergi tinggalkan aku . Jangan biar aku sendiri . 
Aku tidak kuat untuk berjalan sendiri . 
Terima kasih kerana menjadi sahabat ku . :')

Ya Allah , Kau peliharalah sekalian sahabat-sahabatku , Lindungilah kami dari sebarang kejahatan dan keburukan , Sesungguhnya tiada yang lebih besar dan hebat berbanding perlindungan dari-MU . Aamiin . 



fii hifzillah  :')

Kenangan dlm ingatan ~ 

1 comment:

  1. http://cahaya81ilahi.blogspot.com/
    Salam ziarah daripada saya...Ikhwan anda..

    ReplyDelete

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen